Літературний ранок (фрагмент)
Тема: «Яке
диво ці казки!»(Чи знаєте ви казки?)
Мета: поглибити і розрозширити знання
учнів про літературні казки; розвивати творчі здібності школярів, залучати
дітей до читання казок; виховувати любов до казки, допомогти осягнути велич
краси людського серця.
Обладнання: виставка літературних казок,
плакати, дитячі ілюстрації до казок, музичний супровід по ходу ранку.
Плакати: 1) «Землю прикрашає казка – золото, те золото, що блищить вогником у дитячих оченятах, дзвенить сміхом з дитячих вуст і вуст батьків»Г.Х. Андерсен.
2) Казок у світі, як
зірок на небі, не злічити.
І
вед. Добрий день вам люди,
В нашій світлій хаті.
Як гостей найкращих
Раді зустрічати.
ІІ
вед. Всіх ми хочемо привітати,
Всіх запрошуємо на свято.
Буде усмішок багато,
Буде радість, буде казка.
І
вед. «Забута казка – це золоте намисто, яке
впало на морське дно.», каже народна мудрість. І щоб наступні покоління не
втратили його, ми маємо зберігати у
своїй пам’яті
перлини народної мудрості.
ІІ
вед. Давайте перевіримо, можливо, і серед
вас є ті, хто добре і багато читає, знає казки та їхніх героїв. Отже,
запрошуємо всіх до участі в турнірі.
За кожну правильну
відповідь ви отримаєте зірочку. А переможе той, у кого їх буде
найбільше.
Стук у двері. Заходить Королева казок.
І
вед. Заходь, заходь, Казочко, до нас
В нас тут хлопчики й дівчатка
Уже ждуть тебе давно.
Та про себе розкажи спочатку
І розважся з нами заодно.
Королева
казок.
До вас я прийшла з далеких країв. Ви всі, напевно, мене добре знаєте. Я часто
приходжу до вас, коли ви лягаєте в ліжечко, щоб ви бачили добрі і красиві сни.
В палацах і хатах малих
Мільйони підданих моїх,
На всіх полицях струнко
Стоять, зімкнувши
палітурки.
Впізнали мене?
Я Королева всіх казок і
разом зі мною до вас завітали казкові герої. (Забігає зайчик і приносить
телеграми від казкових героїв)
Королева:
Діти, допоможіть розібратися, від кого прийшли повідомлення, адже вони без
підпису. Треба відгадати.
Зачитує тексти телеграм
1. Дуже
поспішала, загубила черевичок («Попелюшка»).
2. Шукаю
стрілу («Царівна жаба»).
3. Зачекайте,
змию синю фарбу і прийду до вас («Фарбований шакал»).
4. Розбилося
яйце. Дід плаче, баба плаче, мушу заспокоїти («Курочка ряба»).
5. Тільки
домалюю гори і негайно до вас («Пензлик Маляна»)
ІІ вед.
Ой! А хто то шкребеться та нявчить? Діти, ви кота тут не заховали?
-
Поважно та повільно
виходить Кіт і несе свій «золотий» ланцюг.
Кіт.
Няу – няу – няу. Чи тут зібралися знавці казок? Я до вас на хвилинку, бо на
мене чекають у дивовижній країні. Може, ви знаєте, звідки я. Ось підказка
(показує ланцюг).
-
Діти відгадують
(читають напам’ять
уривок).
Кіт.
Так, я з казкової країни, яку створив у своєму творі
О.С. Пушкін «Руслан і Людмила».
ІІ
вед. Наші друзі вже довели, що люблять казки
читати. А зараз час для нових випробувань.
Чудо-дерево:
на ньому висять речі: дзеркальце, каченя, намисто, зірка, 2 яблука,
пиріжки, книжки.
Скажіть, яким казковим
героям належать ці речі, і з якої казки?
Королева
казок . Молодці дітки, ви добре впоралися із усіма
завданнями.
А тепер останній
конкурс. Назвіть героїв і казку за ілюстраціями (відповіді учнів, учасники
підраховують свої зірочки).
Слово
вчителя. Казка – це дитинство людства і його
мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів’я. Вивчайте казки, переказуйте.
Нехай вони ідуть по світу, живуть серед нас і після нас, виховують синів і
дочок нашої землі, народ вчать, як треба жити по правді.
Тож нехай вам щастить,
нехай завжди з вами буде добро, людяність, чесність, скромність – ці характерні
риси , з якими не розлучалися наші герої казок світу, які вчать нас бути
добрими, вірити в дружбу, любов, милосердя.
І на останок я хочу
сказати словами казкаря Г. Х. Андерсена «Немає
казок кращих від тих, яке створює саме життя».