Неділя, 18.11.2018, 01:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Іванівська ЗОШ I-III ст. імені Івана Рачкова

Форма входу

ВИХОВНА РОБОТА

Начальник кримінальної міліції у справах дітей Очаківського МВ УМВС України в Миколаївській області майор міліції Антоненко Сергій Валерійович.

Оперуповноважений сектору кримінальної міліції у справах дітей Очаківського МВ УМВС України в Миколаївській області старший лейтенант міліції Хаюк Наталія Петрівна. Відповідальна за взаємодію з дітьми-переселенцями з території Луганської та Донецької областей. Контактний телефон: 097-620-23-14

Зараз, коли відбуваються масштабні й швидкі процеси соціально-економічних і політичних змін в суспільстві, особливо важко доводиться дітям та підліткам з їх ще не сталим світоглядом, рухомою системою цінностей. Уявлення неповнолітнього про мораль і право в силу вікових причин не стали свідомими, тим більш автоматичними регуляторами його поведінки. Негативні процеси, що відбуваються в соціально-економічній, соціокультурній та морально-психологічній сферах, є несприятливими для неповнолітнього. Саме тому увага до підлітків, молоді має бути значно підвищена, особливо в контексті запобігання правопорушенням та злочинам.

Так, кожного року неповнолітніми вчинюється від 30 до 37 тис. злочинів. Переважна більшість з правопорушників є школярами та учнями профтехучилищ або безробітними. Із загальної кількості неповнолітніх, які проживають в Україні, за різні правопорушення на обліку в ОВС стоїть біля 40 тис. неповнолітніх. Живильним середовищем для правопорушників залишається наркоманія та пияцтво. На фоні девальвації моральних та загальнолюдських цінностей стрімко відроджуються кримінальні традиції та звичаї, які активно впроваджуються у молодіжне середовище, особливо підліткове. Зростає кількість правопорушень серед дівчат-підлітків, у тому числі проституція, що особливо впливає на мораль молоді.

Неповнолітні - це особи, які не досягли 18 років, тобто віку, з досягненням якого закон пов'язує настання повної дієздатності. Неповнолітні, які не досягли встановленого в законі віку (16 років згідно з ст. 12 КУпАП України), є малолітніми і юридичній відповідальності, у тому числі адміністративній, не підлягають, оскільки визнаються нездатними усвідомлювати значення своїх дій і керувати ними. До того ж адміністративна відповідальність неповнолітнього може настати тільки тоді, коли 16 років йому виповнилось саме до моменту вчинення протиправного діяння, а не до вирішення питання про притягнення його до адміністративної відповідальності.

Права неповнолітніх осіб, які притягуються до адміністративної відповідальності, передбачені в ст. 268 КУпАП:

  • ознайомитися з матеріалами справи про адміністративне правопорушення;
  • давати пояснення, подавати докази, заяви, клопотання;
  • виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача;
  • при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката;
  • оскаржити постанову по справі.

Адміністративне законодавство передбачає також спеціальний склад правопорушення за доведення неповнолітнього до стану сп'яніння. Зокрема,       ст. 180 Кодексу про адміністративні правопорушення встановлює норму, за якою доведення неповнолітнього до стану сп'яніння його батьками, особами, які їх заступають, або іншими особами. Отже, адміністративне законодавство встановлює спеціальну форму відповідальності за одне з найнебезпечніших порушень, що пов'язане з утягуванням дорослими особами неповнолітніх в антигромадську діяльність. Цей вид адміністративного правопорушення передбачає певні дії, за якими адміністративна відповідальність трансформується в кримінальну. Зокрема, це випадки, коли неповнолітній знаходився у службовій залежності від дорослої особи або в разі систематичного доведення нею підлітка до стану сп'яніння.

Характерною особливістю адміністративної відповідальності неповнолітніх є її перекладення (трансмісія) за певних обставин на батьків чи осіб, які їх замінюють. Так, ст. 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що вчинення неповнолітніми віком від 14 до 16 років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на батьків чи осіб, які їх замінюють. Крім того, цією статтею передбачається адміністративна відповідальність батьків чи осіб, які їх замінюють, за вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність. Тут юридичний склад деяких адміністративних правопорушень, що вчиняються неповнолітніми, має комплексний характер, тобто складається фактично з двох самостійних юридичних фактів, які у своїй сукупності утворюють обов’язкову ознаку об’єктивної сторони – діяння (це дії або бездіяльність батьків та дії неповнолітніх).

У зазначених випадках за неправомірні діяння неповнолітніх адміністративну відповідальність несуть не вони особисто, а їх батьки чи особи, які їх замінюють, які, звісна річ, правопорушень не скоювали. Тут адміністративна відповідальність, через певні обставини, перекладається з однієї особи на іншу, тобто основу адміністративної відповідальності складає не безпосередня протиправна дія, що формує склад проступку, а незабезпечення належного контролю з боку батьків чи осіб, які їх замінюють, за неповнолітніми, які вчинили конкретні адміністративні правопорушення.

За окремі види адміністративних проступків (ч. 2 ст. 13 КУпАП) неповнолітні підлягають відповідальності на загальних підставах.

Згідно з Кодексом про адміністративні порушення України до таких правопорушень належать:

  • незаконне виробництво, придбання, зберігання, перевезення, пересилання наркотичних засобів чи психотропних речовин без мети збуту в невеликих розмірах (ст. 44 КУпАП);
  • викрадення чужого майна (ст. 51 КУпАП);
  • порушення правил дорожнього руху (ст. 121-127, ч. 1 і 2 ст. 130 КУпАП);
  • дрібне хуліганство (ст. 173 КУпАП);
  • стрільба з вогнепальної, холодної метальної чи пневматичної зброї в населених пунктах і не відведених для цього місцях або з порушенням встановленого порядку (ст. 174);
  • куріння тютюнових виробів у заборонених місцях (ст. 175-1 КУпАП)
  • розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п’яному вигляді (178 КУпАП)
  • злісна непокора законному розпорядженню або вимозі працівника міліції, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовця (ст. 185 КУпАП);
  • порушення правил дозвільної системи щодо вогнепальної, холодної чи пневматичної зброї та бойових припасів (ст. 190-195 КУпАП).

У таких випадках адміністративні стягнення розподіляються за наступними видами:

  • попередження;
  • штраф;
  • сплатне вилучення предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення;
  • конфіскація предмета, що став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення; грошей, одержаних внаслідок адміністративного правопорушення;
  • позбавлення спеціального права, наданого даному громадянинові (наприклад: права керування автотранспортним засобом);
  • виправні роботи.

Штраф має бути сплачений неповнолітнім не пізніше 15 днів з дня отримання постанови про його накладання.

 

 

Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Друзі сайту