Середа, 18.07.2018, 15:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Іванівська ЗОШ I-III ст. імені Івана Рачкова

Форма входу

"ПЕРШАЧОК"

 
                                               СКАЧАТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ
                                             : https://yadi.sk/i/O_r-g5K5fBiQD
"Пізнання починається з подиву".

  Аристотель



Запрошуємо майбутніх першачків до навчання у 2015\2016 навчальному році!

Для першокласників у школі створені комфортні умови.

Приміщення для них розташовано у окремій будівлі. 

Є ігрова кімната і тепла спальня, працює група продовженого дня.

 

 

 

Поради батькам майбутніх першокласників

 

Початок навчання дитини в 1-му класі – це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини.
У психології виділяють таке поняття, як «готовність дитини до школи». Що означає це поняття, з чого воно складається, чим визначається? Поняття «готовність дитини до школи» розглядається комплексно, багатогранно, тобто охоплює всі сфери життя та діяльності майбутнього першокласника. Необхідно одразу розділити поняття педагогічної та психологічної готовності до школи.
Під педагогічною готовністю зазвичай розуміють уміння читати, рахувати та писати. Однак сама по собі наявність лише цих умінь та навичок не є гарантією того, що дитина буде навчатися успішно.
Психологічна готовність до навчання в школі складається з таких компонентів:
• Фізіологічна готовність;
• Інтелектуальна (пізнавальна) готовність;
• Емоційно-вольова готовність;
• Соціальна готовність;
• Мотиваційна готовність.


Фізіологічна готовність означає достатній рівень дозрівання організму дитини, стан її здоров'я.

Інтелектуальна (пізнавальна) готовність пов’язана з відповідним рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини, тобто тих процесів, завдяки яким дитина пізнає навколишній світ: мислення, увага, пам'ять, сприймання, уява.

Мислення є найважливішою функцією мозку людини. На момент початку навчання в школі дитина має володіти певним запасом знань про навколишній світ, про себе, про природу, про інших людей, про стосунки між людьми. Наприклад, дитина має знати своє ім’я, прізвище, основні кольори, основні геометричні фігури (трикутник, прямокутник, коло). Володіти поняттям «більший-менший», «ширший-вужчий», «вищий-нижчий». Дитина повинна орієнтуватися у просторі (знала, де права рука, розуміла поняття «під», «над», «біля», «між»). Дитина повинна вміти аналізувати, встановлювати зв’язки, порівнювати, узагальнювати, визначати головні та другорядні ознаки предметів та явищ.

Увага є однією складовою інтелектуальної готовності. Чим вищий рівень уваги, тим вища ефективність навчання. Навчальні завдання на відміну від ігрових містять більше інформації, а процес виконання навчальних завдань вимагає більшого зосередження. А для цього бажано тренувати здатність дитини бути уважним.
Дуже бажаним для успішного навчання є вміння дитини відповідати на запитання, уміти висловлювати свої думки. Передумовою цих умов є достатній словниковий запас. Достатній розвиток мовлення є ще однією складовою інтелектуальної готовності дитини до навчання.

Достатній розвиток м’язів руки, вміння виконувати пальчиками дрібні дії (наприклад, нанизувати намистинки) буде запорукою того, що дитина легко навчиться писати.
Якщо ви хочете, щоб ваша дитина добре навчалася, із радістю відвідувала школу – допоможіть їй. Читайте дитині книжки: казки, вірші, оповідання. Після того як казка прочитана, попросіть, щоб дитина переказала прочитане. Розвивати мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику, розширювати словниковий запас можна й під час спеціальних ігрових занять із малюком (саме гра перетворює нудне навчання на яскраву, цікаву пригоду), і під час щоденного побутового спілкування. Наприклад, коли ви гуляєте з малюком, розказуйте йому про те, яка зараз пора року, що відбувається в природі; якого кольору проїхала машина; яке дерево вище, а яке нижче. Розказуйте різні відомості про навколишній світ. Розширювати словниковий запас малюка можна за допомогою гри «Хто більше?»: Наприклад: «сніг» - білий, холодний, пухнастий, блискучий, іскристий, м’який, ранній, несподіваний, глибокий, дрібний, лапатий і т.д.
Щоб розвинути дрібні м’язи руки, надавайте малюкові можливість ліпити, малювати, розфарбовувати розмальовки,; вирізати чи виривати пальчиками обведені фігурки. Створюйте разом із дитиною різні фігурки з паличок (можна використовувати навіть сирники – тільки обов’язково під вашим наглядом). Нехай малюк складе таку саму фігурку, яку склали ви спочатку дивлячись на неї (так буде розвиватися сприймання, вміння орієнтуватися на зразок), а потім із пам’яті (щоб розвивалася пам'ять, ваші фігурки із сірників спочатку мають бути дуже простими, поступово їх потрібно ускладнювати).

Емоційно-вольова готовність дитини до навчання означає достатній розвиток волі, послаблення імпульсивних реакцій, уміння управляти своїми емоціями (наприклад, слухати не перебиваючи). Емоційно-вольова готовність вважається сформованою, якщо дитина вміє ставити мету, докладати зусиль для її реалізації, долати перешкоди, виконувати нецікаву, але корисну роботу.
Чи має ваш малюк прості, але постійні доручення (наприклад, поливати квіти)? Чи прибирає за собою іграшки? Чи застеляє свою постіль (нехай із вашою допомогою)? Чи не перебиває вас під час розмови? Чи має терпіння? Давши відповідь на ці прості запитання, ви дізнаєтеся, чи сформована в малюка емоційно-вольова готовність.

Соціальна готовність містить у собі сформованість у дитини якостей, завдяки яким вона може спілкуватися з іншими дітьми, з учителем. Це і бажання спілкуватися, і вміння налагоджувати стосунки з однолітками і дорослими; уміння поступатися, підкорятись інтересам дитячої групи, класу; повага до бажань інших людей. Взагалі, дитина поводиться з іншими дітьми в школі так, як бачить це і чує вдома. Тобто дитина у своїх стосунках з іншими дітьми є дзеркалом, того, які взаємовідносини панують у сім'ї. Саме в родині дитина отримує перші зразки спілкування. Якщо дитина вдома є свідком неповаги членів сім'ї один до одного, сварок, бійок, то вона вважає таку поведінку нормальною і сама починає так поводитися в школі.

Мотиваційна готовність сформована, якщо в дитини є бажання ходити до школи, є прагнення здобувати знання, дізнаватись нове, цікаве, виконувати нову соціальну роль – роль школяра. І тут багато що залежить від вас, шановні батьки. Не залякуйте малюка школою, фразами, подібними до такої: «Ось підеш у школу – там тобі покажуть!». Налаштовуйте малюка на школу позитивно: «У школі буде цікаво, радісно, ти дізнаєшся багато нового і корисного».


Бажаю вам, щоб початок навчання малюка в школі став
приємною подією в житті всієї родини!

 

Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Друзі сайту