Субота, 30.11.2024, 19:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Іванівська ЗОШ I-III ст. імені Івана Рачкова

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Що ви думаєте про адаптацію п"ятикласників до навчання ?
OCBITAДата: П`ятниця, 10.01.2014, 16:51 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Перехід з початкової школи в середню пов’язаний іззростанням навантаження на психіку учня. Психологічні й психофізіологічні дослі­дження
свідчать, що на початку навчан­ня у п’ятому класі школярі переживають період
адаптації до нових умов навчання, багато в чому подібний до того, що був
характерний для початку навчання в пер­шому класі. Вплив цих змін особливо
посилюються на випускників шкіл І ступеня, які на навчання до 5-го класу
переходять до іншої школи, іноді, навіть, в іншому населеному пункті. Різка
зміна умов навчання, розмаїтість й якісне ускладнення вимог, що пропонуються
школяру різними вчителями, і навіть зміна позиції «старшого» у початковій школі
на «наймолодшого» у середній — все це є досить серйозним випробуванням для
психіки дитини.Як показує практика,більшість дітей пе­реживають перехід із початкової школи в основну, як важливий
крок у своєму житті. Поява декількох учителів з різними вимогами, різними
характера­ми, різним стилем викладання є для них очевидним показником їхнього
дорослі­шання. Вони із задоволенням і з певною гордістю розповідають батькам,
молод­шим братам, друзям про свої успіхи. Крім того, певна частина дітей
усвідомлює своє нове становище, як шанс заново почати шкільне життя, налагодити
стосунки з педагогами.Умови,які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і
особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних знань, дій,
навичок. Періодадаптації до навчання у 5-му класі є одним із найважчих періодів шкільного
життя. Це обумовлено сукупністю тих змін, що відбуваються в шкільному
середовищі й внутрішньому світі дітей 10-11-річного віку. А саме:• збільшення обсягу й розмаїтість змісту освіти;• збільшення ваги багатопредметного навчання й розширення колавчителів, з якими учні змушені систематично спілкуватися;• на місце першої вчительки приходить новий класний керівник;• відбувається перехід до кабінетної системи навчання;Стан дітей у цей період з педагогічної точки зору характеризуєтьсянизькою організованістю, неуважністю й недисциплінованістю на уроках, зниженням
інтересу до навчання і його результатів; із психологічної - зниженням
самооцінки, високим рівнем ситуативної тривожності.Протягом адаптаційного періоду (І-е півріччя навчання) уп'ятикласників повинне сформуватися так зване «почуття дорослості», що
проявляється в новій особистісній позиції: 1) стосовно навчальної діяльності; 2) стосовно школи й предметів;3) стосовно однокласників; 4) у новому відношенні до внутрішнього світу.  Не всі п'ятикласники навіть із високим рівнем психологічноїготовності можуть успішно впоратися із труднощами в навчанні й спілкуванні
внутрішніми психологічними проблемами. Що вже говорити про тих учнів, у яких
були проблеми в початковій школі. Тому у період адаптації важливо забезпечити ди­тиніспокійну, лагідну обстановку, чіткий режим, тобто зробити так, щоб п’ятиклас­ник
постійно відчував підтримку і допомогу з боку вчителів та батьків. При занадто
тривалому процесі адаптації, а також за наявності окремих функціональних
відхилень необхідно звернутися до шкільного психолога.До причин, що утруднюють адаптацію дітей досередньої школи належать такі. Насамперед це не­узгодженість, навіть
суперечливість ви­мог різних педагогів, що нерідко істотно ускладнює життя
школяра. Школяр опиняється в ситуації множинності вимог і, якщо він навчиться
враховувати ці вимоги, співвідносити їх, долати пов’яза­ні із цим труднощі, то
опанує вміння, не­обхідні для дорослого життя.Труднощі в п’ятикласників може викликати йнеобхідність на кожному уроці присто­совуватися до своєрідного темпу, особли­востей
мови, стилю викладання кожно­го вчителя.Необхідно, щоб школярі правильно ро­зуміли вживанівчителем терміни, що зу­стрічаються в текстах підручників. Зараз багато
спеціальних шкільних словників, тому необхідно навчити дітей ними
користуватися. Важливо роз’яснити, що неповне, неточне розуміння слів нерід­ко
лежить в основі нерозуміння шкільного матеріалу.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: